SELAMAT DATANG!!!

Selamat datang ke blog koleksi resepi saya. Di sini, InsyaAllah saya akan muatkan dengan pelbagai resipi masakan kesukaan saya untuk dikongsidengan semua pembaca2 sekalian. Jangan risau, InsyaAllah kebanyakan resepi-resepi yang akan saya kongsikan ini adalah resipi yang sangat mudah untuk disediakan. Oleh itu, saya berharap agar resepi-resepi yang saya kongsi ini dapat membantu anda dalam memberi idea untuk masakan-masakan anda. Selamat Mencuba!!!

p/s: Berkaitan dengan pembikinan kek, biskut, kuih dsb, saya tak menggunakan butter, sebaliknya saya menggunakan MAJERIN PLANTA. Harap Maklum.

Tuesday, December 13, 2011

Resepi Simple #5: Fresh Tempoyak


As-Salam to All...

Bahan-Bahan:

Buah Durian (Suka hati nak brapa biji pun. :D)

Cara-Cara:

Kupas durian dan ambil isinya (sudah tentu lak, kan? :D). Kemudian asingkan isi durian tersebut daripada biji. Akhir sekali, simpan/peram isi durian tersebut, sebaiknya dalam peti ais supaya ia tidak 'berair'. 

p/s: ada sesetengah pembuat tempoyak mencampurkan dengan sedikit garam untuk menjadikan tempoyak tersebut bertahan lama. Terpulang kepada anda. Bagi saya, saya lebih gemarkan fresh. :D

Selamat Mencuba!!!

No comments:

Post a Comment