SELAMAT DATANG!!!

Selamat datang ke blog koleksi resepi saya. Di sini, InsyaAllah saya akan muatkan dengan pelbagai resipi masakan kesukaan saya untuk dikongsidengan semua pembaca2 sekalian. Jangan risau, InsyaAllah kebanyakan resepi-resepi yang akan saya kongsikan ini adalah resipi yang sangat mudah untuk disediakan. Oleh itu, saya berharap agar resepi-resepi yang saya kongsi ini dapat membantu anda dalam memberi idea untuk masakan-masakan anda. Selamat Mencuba!!!

p/s: Berkaitan dengan pembikinan kek, biskut, kuih dsb, saya tak menggunakan butter, sebaliknya saya menggunakan MAJERIN PLANTA. Harap Maklum.

Sunday, September 11, 2011

Resepi Simple #4: Seri Kaya


As-Salam to All...

Bahan-bahan
4 biji telur
1 mangkuk santan
Gula secukup rasa

Cara-cara:
1. Pukul santan, telur dan gula hingga sebati.
2. Masukkan adunan dalam periuk (guna tapis untik menapis gula yang tidak larut) dan masak sehingga pekat.

p/s: 1. Pastikan anda sentiasa kacau adunan itu supaya tidak hangus.
      2. Jika anda mahu membuat kaya pandan, hanya tambahkan berberapa titis pewarna hijau, perasa pandan/daun pandan.

SELAMAT MENCUBA!!! 

No comments:

Post a Comment